Acht jaar lang hebben Maud en Frank geprobeerd om kinderen te krijgen. Tevergeefs. Nu zijn ze op vakantie in Chili, om daar 'opnieuw te beginnen'. Leuk bedacht natuurlijk, maar zo simpel is dat niet. In ieder geval niet voor Maud, die na een knallende ruzie impulsief haar rugzak pakt en richting het noorden vertrekt, de voicemails van Frank negerend.
In dit trefzekere debuut van Marleen Jonkman zorgt actrice Rifka Lodeizen ervoor dat de sympathie altijd bij Maud ligt, welke stomme dingen ze ook doet. De reis door het beeldschoon gefilmde, zeer gevarieerde Chileense landschap biedt haar de mogelijkheid om los te komen van zichzelf en haar verleden: langs stoffige snelwegen. In anonieme wegrestaurants is ze een onbekende 'blondie' en kan ze steeds een nieuw levensverhaal verzinnen. Ontroerend drama over een dolende vrouw die haar eigen weg weer vindt.