De wereld kijkt toe na de dood van een dictator. De Albanese kunstenaar Adrian Paci maakte Interregnum met behulp van beelden uit officiële televisiearchieven. De film beslaat één hele eeuw en verbindt verschillende Communistische samenlevingen door middel van de gedeelde taal van rouw. Wisselend tussen close-ups en overzichtsshots van de massa maakt de film ons deelgenoot van een climax waarbij de manipulatie van diezelfde massa en de depersonalisatie van individuen steeds duidelijker worden.