Everyone in Hawaii Has a Sixpack Already
Coming of age op La Gomera. De weg naar volwassenheid op dit Canarische eiland verloopt net even met een hardere knip dan elders. Op hun zestiende verlaten jongeren het paradijselijke eiland, omdat er geen opleidingsmogelijkheden zijn. "Het gaat over de jeugd in Europa in 2017, tegelijkertijd is het een tijdreis voor wie zelf geen vijftien jaar oud meer is – de eeuwigheid in een oogwenk", zegt regisseur Marvin Hesse over zijn intieme documentaire.
Hesse studeerde in Hamburg bij Wim Wenders. Voor zijn afstudeerfilm omarmde hij zonder reserves de surrealistische schoonheid van dit vulkanische eiland. Hij vond er de ideale tieners, de juiste intimiteit en de tot mislukking gedoemde kalverliefde, en slaagde erin om met zijn camera te versmelten met het groepje, dat als bonus een charismatisch eikeltje als spil heeft. Binnen nu en enkele jaren zal hij zijn charme gaan verliezen. Maar vanavond, op het dorpsfeest, nog even niet.