Disintegration 93-96
Miko Revereza, die al twintig jaar illegaal in de VS woont, reflecteert op de verhuizing van zijn familie van Manilla naar Los Angeles in deze introspectieve essayfilm, een mix van zelfportret en homemovies. In Revereza's sombere, maar resolute voice-over vertelt hij over de druk van de postkoloniale geschiedenis, een belemmerde toekomst en diaspora-identiteiten.