Birds
Hypnotisch repetitieve film met Trix, Zwartjes' vaste partner in crime en in het leven. De tweede 'troetelduif' is een stukje speelgoed tussen haar vingers. Nog voor de structuralistische film goed en wel haar elan vond, maakte Zwartjes al een ironische deconstructie van het kijk-eens-naar-het-vogeltje-principe.