De wonderkinderen van de huidige Tamil Nadu-cinema vonden hun weg naar de industrie door shorts te maken op internet. Let wel, dit gebeurt ook in de VS (bijvoorbeeld door de nieuwste horrorbelofte, de van oorsprong Zweedse David Sandberg), maar misschien niet zo systematisch als in Tamil Nadu. Een sleutelfiguur in dit alles is Karthik Subbaraj, die zelf bekend werd met shorts en deze nog altijd maakt en produceert naast zijn zeer succesvolle speelfilms.
Met Aviyal liet hij zijn tweede omnibusproject los op het Tamil-publiek (na Bench Talkies – The First Batch, 2015), één vol spanning en humor met (onder meer) ongekende seks, een vechtlustige filmploeg en familieproblemen van meer sensuele aard. Een wilde verzameling van stemmingen met werk van twee van de beste talenten van dit moment: Alphonse Putharen en Lokesh Kanagaraj (Metropolis, 2017)!