Oekraïne, 1941: een Joods meisje komt tot bewustzijn onder een zwarte laag aarde. Close-ups van melkwitte lichaamsdelen verraden dat ze in een massagraf ligt. In al hun gruwelijkheid zijn de beelden van een grote schoonheid. Ingetogen en empathisch vertelt regisseur Aleksei Fedortsjenko (Silent Souls, 2010; Angels of Revolution, 2014) het waargebeurde verhaal van de zesjarige Anna, die vanuit haar schuilplaats in een door de nazi's overgenomen gebouw de oorlog aan zich voorbij ziet trekken. De waakhond op het erf maakt haar tot gevangene; het gevaar ontdekt te worden ligt voortdurend op de loer.
Haar vindingrijkheid, de kleinigheden die de naar verloop van tijd wisselende bezoekers achterlaten en de schatten die ze in de aangrenzende ruimtes vindt, helpen haar te overleven en leveren tegelijk enkele absurdistische, theatrale momenten op. Deze ode aan de veerkracht en vindingrijkheid van een kind wordt volledig gedragen door de fenomenale kindactrice Marta Kozlova.