An Impossibly Small Object
Een Nederlandse fotograaf (gespeeld door David Verbeek zelf – ook in het echte leven verdienstelijk fotograaf) maakt op een parkeerplaats in nachtelijk Taipei een foto van een meisje dat met haar vlieger speelt. De foto neemt ons mee in het leven van het meisje. Ze is acht jaar en staat op het punt haar beste vriend te verliezen; een jongen uit een rijkere familie die binnenkort naar Amerika gaat verhuizen. Terug in Nederland wordt de fotograaf geconfronteerd met zijn eigen constante staat van eenzaamheid. De foto van het meisje maakt bij hem herinneringen los aan zijn eigen jeugd, toen hij zich nog wel ergens thuis voelde.
Het camerawerk van Morgan Knibbe (Those Who Feel the Fire Burning, 2014) vat precies de mysterieuze, eenzame sfeer van de foto’s die de fotograaf eerder maakte in nachtelijk Taipei. Een meditatieve film over bewegend en stilstaand beeld, over de tijd die het verschil maakt tussen die twee, en over de relatie tussen maker en onderwerp.