A Prayer Before Dawn
Wanneer Engelse bokser en drugsverslaafde Billy Moore in een notoire gevangenis in Thailand belandt, vecht hij niet alleen voor zijn leven, maar ook tegen zijn innerlijke demonen. Hij vindt een uitweg door deel te nemen aan Muay Thai Bokstoernooien. Gebaseerd op de gelijknamige memoires en bestseller van Billy Moore en gefilmd op locatie in de Thaise Nakhon Pathom gevangenis, is A Prayer before Dawn een uiterst verontrustend prison boxing-drama.
Dat het leven in de gevangenis niet bepaald een pretje is, hebben films ons eerder al getoond. Desondanks komen de gruwelen die Jean-Stéphane Sauvaire op compromisloze wijze laat zien keihard aan. Midden in dat extreme gevangenisgeweld, begint Billy een romance met een ladyboy en vindt hij in het boksen een manier om te overleven. A Prayer before Dawn excelleert vooral in de nauwkeurig gechoreografeerde boksscènes en de cinematografie van gewelddadige schoonheid, waarbij de focus op de lichamelijkheid iedere slag pijnlijk laat aankomen.