Town in a Lake
In een Filippijns vissersdorp worden twee zestienjarige meisjes een auto in gedirigeerd. Een van hen wordt vermoord teruggevonden, de ander lijkt spoorloos verdwenen. Terwijl een dagenlange zoektocht sporen van het vermiste meisje moet opleveren, gaan media aan de haal met de vriendschap tussen de twee meisjes. De bewoners blijven zich erover verwonderen dat iemand onder hen de wet zou hebben overtreden. Ze leefden toch vredig samen? Waarna de enige getuige een moeilijke beslissing moet nemen.
Town in a Lake is kritisch over corruptie en politici die alleen aan de stem van de kiezer denken, wat gevoelig ligt onder een president die orde en gezag predikt. De verrassende wending die het verhaal in de laatste tien minuten neemt, kun je uitleggen als een verbeelding van het magische denken in de Filippijnse cultuur. Maar waarschijnlijker is dat regisseur Leyco zich hier vermaakt met dorpsbewoners die zoveel boosaardigheid in hun plattelandsidylle niet kunnen verdragen en dan maar met hun fantasie aan de haal gaan.