Three
Dr. Tong Qian heeft een drukke dag voor de boeg: de hersenoperaties die deze neurochirurg dagelijks moet uitvoeren zijn immers van levensbelang. De dokter is geen god, maar de baas toch zeker wel. Totdat er een gangster wordt binnengereden met een kogel in zijn hoofd. Deze dient zo snel mogelijk verwijderd te worden. In het kielzog van de opvallend levendige patiënt arriveert er een batterij aan politieagenten. Zij willen hem de nodige informatie over zijn criminele netwerk ontfutselen en hem na gedane medische zaken in de cel gooien. Maar de gewonde weigert zich te laten opereren. Hoe kan de toch al overspannen dokter haar werk doen tussen alle kemphanen?
De strijd om controle en macht tussen deze drie partijen ontaardt - het is immers de nieuwe film van Johnnie To – in een knap gechoreografeerde shoot-out in de ziekenhuisgangen. Door de aderen van deze actiethriller klopt op gevaarlijk hoge snelheid spanning, drama én humor.