The Remnant
In 1659 plantte Jan van Riebeeck, VOC-man en de Nederlandse bevelhebber van de Kaap in Zuid-Afrika, een haag van inheemse wilde amandelbomen. De restanten staan er nog steeds. In The Remnant worden de verhalen van twee mannen, een botanist en een gids, afgewisseld met fragmenten uit Van Riebeecks dagboek (daghregister).