The Mourning of the Sea
Deze film is gemaakt in Cidade Velha op de Kaapverdische Eilanden, de eerste Europese koloniale vestiging voor de slavenhandel. Hij vormt een echo van het grote leed in het verleden. Door het gedicht Um r’bêra pa mar van Ovídio Martins (1928-1999) te herhalen bevindt hij zich tussen wat herinnerd wordt en wat overblijft van een herinnering. (Argos)