The Last Painting
Het stadslandschap van Taipei krijgt in The Last Painting soms een expressionistische toets wanneer geschilderde voorstellingen het realisme inkleuren. Iets dergelijks kan gezegd worden van het verhaal, dat begint met de ontdekking van een lugubere moord in een schildersatelier op de zevende verdieping van een woonblok. Vier maanden daarvoor deelt een geëngageerde studente daar het appartement met een schilder die zijn bestaan als activist de rug heeft toegekeerd. Zij daarentegen wil nog geloven dat geluk is wat je doet voor de gemeenschap.