The Czech Connection
Het levenloze lichaam van Jan Němec wordt op een vuilnisbelt gevonden onder een laag kranten, met een koffer in de hand en een dolk naast zich. Dat is het begin van een avontuurlijke mystificatie, waarin Němec zichzelf verbeeldt als iemand die vermoord is als gevolg van een politieke samenzwering, en waarmee hij experimenteert met een Amerikaans genre.