Rodney King, een zwarte man, werd in 1991 wreed mishandeld door de politie. De gebeurtenis is gefilmd en uitgezonden, maar de politie werd, ondanks overtuigend bewijs, vrijgesproken bij het proces door een volledig blanke jury. Pauser en Söderberg gebruikten hun eigen beelden en materiaal van verschillende televisiezenders. (Filmform)