Port of Memory
De ooit zo welvarende Palestijnse havenstad Jaffa is nu een deel van Tel Aviv geworden. De stad diende vaak als achtergrond voor actiefilms die speelden in het Midden-Oosten, zonder echte Palestijnen te tonen. Aljafari presenteert een subtiel portret en toont de geschiedenis van een verdwijnende stad, die voorgoed is veranderd door onophoudelijke bouwprojecten, nieuwe bewoners en de verdrijving van de oorspronkelijke bewoners.
De film volgt heel rustig de straten van Jaffa en de levensritmes van de stad en zijn bewoners en concentreert zich op alledaagse rituelen en gebeurtenissen. We zien een kat lui een dutje doen op de tv, een bejaarde ouder die wordt verzorgd, een gezin dat tv kijkt en handen die herhaaldelijk worden gewassen. In dit ogenschijnlijk vredige, normale decor dreigt de familie van de filmmaker haar huis uitgezet te worden als de familieleden niet kunnen bewijzen dat het pand hun eigendom is.