Peter Kubelka Presents: Bread, Butter and Other Metaphors
Hij beschouwt zijn uitdijende collectie als een uitbreidende toepassing van film die de evolutie van de mensheid onderzoekt. Kubelka zelf presenteert een aantal voorwerpen uit zijn museum, objecten die niet opgesloten zitten achter glas, maar toegankelijk zijn voor tactiel onderzoek. Specifieke combinaties van voorwerpen – materiële metaforen – leiden tot meer inzicht. Het wordt iedere bezoeker mogelijk gemaakt non-verbale verhalen te lezen, ondertussen luisterend naar Kubelka's Butterbrot. Zo wordt de perceptie van film een actieve ervaring voor alle zintuigen. In de loop van de dag laat een video van Luise Kubelka/Cibulka zien hoe Peter Kubelka in de Vrielynck Collectie een Lumière-camera/projector tegen het lijf loopt.