Personal Shopper
Voor haar opdrachtgever, een mediaberoemdheid in Parijs, zoekt Stewarts personage kleren en sieraden, maar haar motivatie is minder materieel. Als medium - geïntrigeerd door spiritualisten als Victor Hugo en schilder Hilma af Klint - zoekt ze de geest van haar overleden tweelingbroer. Terwijl de camera spookachtig meeglijdt door diens huis, hoopt ze op een teken van leven. Of zijn die anonieme, opdringerige tekstberichten van hem? De doorgaans politiek betrokken Assayas (L’heure d’été, 2008; Carlos, 2010; Après mai, 2012) creëert dit keer een bijzondere mengvorm van psychologisch drama, thriller en horrorfilm. Gedeeld winnaar Beste Regisseur in Cannes.