Een van de meest emblematische films van de meester gaat over een filmfragment dat alleen bekeken kan worden door een geheim genootschap dat de Philokinetes heet. Ze geloven dat het leven slechts een droom is, en de cinema de oersoep van een nieuwe levensvorm, waaruit pure filmwezens kunnen voortkomen. Wordt vertoond in combinatie met Raoul Ruiz, contre l'ignorance fiction! en Epistolar.