Le convoi
Een 'go fast' is in het Frans een drugskonvooi (de term komt van de snelle boten die voor het eerst tijdens de Amerikaanse drooglegging werden gebruikt om alcohol te smokkelen). Een go fast heeft in feite weinig te maken met piepende banden en verschroeid rubber, want de runners houden zich aan de maximum snelheid in een poging op te gaan in het verkeer. Hierbij rijdt één auto voorop die de weg verkent en de andere auto’s waarschuwt als er problemen dreigen, zoals een wegversperring. Alles draait om behoedzaamheid. En toch, vanaf een bepaald punt in zijn verhaal, interpreteert Frédéric Schoendoerffer de term go fast aangenaam letterlijk: Le convoi is evenzeer een existentialistisch noir Kammerspiel vol paranoia als een efficiënte oefening in actie in zijn meest gestroomlijnde en verchroomde vorm.