How to Build a Time Machine
Mensen zijn nostalgische wezens. We voelen een romantische verbinding met het verleden, niet in de laatste plaats met tijden waarin we zelf nog niet bestonden. In deze documentaire ontmoeten we twee mannen, beiden op zoek om de band met het verleden tot iets tastbaars te smeden. Bij animator Rob Niosi kreeg dit vorm in het nabouwen van de tijdmachine die de hoofdrol speelt in de verfilming van H.G. Wells' sciencefictionroman. Wetenschapper Ronald Mallet gaat nog verder. Hij gelooft dat zodra men écht tijd en geld investeert in onderzoek naar de vierde dimensie, tijdreizen een realiteit wordt.