Everything Turns... is een open studie naar de mythologie van getallen gemaakt op super8-film. Met lange sluitertijden en verschillende animatietechnieken wordt de wetenschap erachter bewerkt en opnieuw gestructureerd. Het resultaat is een soort almanak van tijd, ruimte en plaats, met een knipoog naar Hans Richter.