El becerro pintado
Exodus 32 en het verhaal van het gouden kalf in de tegenwoordige tijd. Ergens op een afgelegen eiland vindt een een fraai staaltje boerenbedrog plaats. Luidkeels zingt men het verhaal van Aaron, maar uiteindelijk buigen ze het hoofd alsnog voor de valse god. Die uiteindelijk ook weer van zijn voetstuk wordt gehaald.