Cataract
Door het scherm zo open te snijden en te vouwen verandert Cataract van een cinematografisch ‘raam’ in een tijdelijk object dat in de perceptie van de kijker ergens tussen film en kunstwerk zit. Het werk verkent de chaotische, onderbewuste elementen, intrinsiek aan filmopnamen, die blootgelegd en met andere ogen bekeken worden wanneer de machinale beweging van film verplaatst wordt naar de afwijkende temporele eigenschappen van digitale media, en wanneer het vaste gezichtspunt van de bioscoop wordt verlegd naar de alternatieve kijkervaring van de galerie.