Braqueurs
Een groep roofovervallers krijgt problemen met een grote narcoticabrigade. Om lange straffen te ontlopen moeten ze een drugstransport onderscheppen voor de politie. Zoals verwacht loopt het vervolgens enorm uit de hand.… Julien Leclercq is misschien wel de meest nieuwsgierige nieuwe Franse misdaadfilmauteur, vooral omdat hij met elke nieuwe film een andere richting lijkt in te slaan – alsof hij per genre even snel alle mogelijkheden wil uitproberen.
Na een sciencefictionthriller over paranoia (Chrysalis, 2007), een SWAT-actiefilm in bleek zilvergrijs en groen over een slaapwandelaar (L’Assaut, 2010) en een zwaarmoedig, haast depressief staaltje echte misdaad (Gibraltar, 2013), duikt hij nu in volle vaart in het land van de Michael Mann-achtige machoblits en erecodes onder dieven, waarbij elke scène een spektakelstuk is, in een tempo dat even meedogenloos als onverzoenlijk is. Net als de wereld van Braqueurs.