Big Big World
Eden ligt in Turkije, vlakbij een stoffig provinciestadje, niet al te ver met de brommer. De wezen Ali en Zuhal wonen in dit aards paradijs, een sprookjesachtig bos waar het vochtige mos als een deken over de boomstammen ligt. Overal krioelen dieren, geen nacht is het er stil. De broer en zus verbergen zich hier voor de politie na een misdaad. Terwijl Ali in het stadje geld probeert te verdienen, verwildert Zuhal steeds meer. En dan blijken ze ook nog eens helemaal niet zo alleen in het bos als ze dachten.
De beeldschone wereld die regisseur en scenarist Reha Erdem schetst in Big Big World, zijn negende speelfilm, wordt door zijn vaste cameraman Florent Herry gevangen in betoverende beelden, zwanger van (sprookjes)symboliek. Acteurs Berke Karaer en Ecem Uzun, allebei op de magische grens tussen kind en volwassene, hebben weinig woorden nodig om een verhaal te vertellen over familie en eenzaamheid, verlangen en jaloezie.