A Taste of Ink
"Fuck you, I’m done with you", zingt (schreeuwt) Vincent in een nummer van zijn metalcore-band Seven Day Diary. De kwade tekst lijkt vooral gericht tegen zijn vader Hervé, met wie hij een gespannen haat-liefdeverhouding heeft. De 24-jarige Vincent is ontevreden met zijn doelloze leven en boos op zijn vader, die niet lang na de dood van Vincents moeder alweer een nieuwe liefde heeft gevonden. Tegelijk hunkert hij naar diens waardering; hij heeft niet voor niets afbeeldingen van beide ouders als tatoeages in zijn nek laten zetten. Het vader-zoonconflict escaleert in een strijd om een vrouw: Hervés jongere vriendin Julia.
In dit zelfverzekerde speelfilmdebuut combineert regisseur Morgan Simon muziek met een moeizame vader-zoonrelatie, onderwerpen die hij ook al in zijn eerdere korte films aansneed. Met veelvuldig gebruik van close-ups blijft hij dicht op de huid van zijn personages, vooral bij de even rusteloze en rebelse als onzekere, met zichzelf worstelende Vincent.