Hoe wordt een schijnbaar simpel plot rijker en ontroerend? Door er genoeg tijd voor te nemen - zeg acht afleveringen. En met tijd komt vrijheid. Het eerste seizoen van HBO's Togetherness volgt twee stellen: man en vrouw Brett en Michelle (Mark Duplass en Melanie Lynskey), die in een midlifecrisis zitten, en Brettts vriend, de werkloze acteur Alex (Steve Zissis) en Michelle's zus Tina (Amanda Peet), die onverwacht iets met elkaar krijgen.
Met behulp van humor en melancholie behandelt Togetherness de twee relaties met grote integriteit. Jay Duplass bekende vorig jaar aan Variety dat hij en zijn broer zichzelf de opdracht hadden gegeven om "zeer specifiek en zeer realistisch te zijn. Er gebeurt letterlijk niet één ding in de serie wat niet gebeurd is met iemand die we kennen."
Dat zie je eraan af; in seizoen twee zien we waar onze personages zich misschien wel beter voelen, maar niet te zeer: "Goed, maar niet geweldig", zoals Brett duidelijk maakt.