The Lost Arcade
Het New York van de jaren zeventig en tachtig was een smoezelige bedoeling, getekend door werkeloosheid, leegstand en geweld. Arcades behoorden tot de zeldzame plekken waar de jeugd zich kon vermaken. Urenlang gooiden tieners - vrijwel uitsluitend jongens - kwartjes in de machines om Pacman of Street Fighter te spelen. Totdat Xbox en Playstation op de markt kwamen en iedereen thuis bleef. Chinatown Fair, een van de oudste arcades van New York, sloot noodgedwongen de deuren in 2011.
The Lost Arcade is een nostalgische terugblik op de vervlogen tijden waarin Chinatown Fair als ontmoetingsplek fungeerde voor jongeren die vaak nergens anders heen konden. Binnen hun eigen microkosmos ontleenden ze eigenwaarde aan het competitief gamen en ontstonden vriendschappen dwars door alle raciale verschillen heen. Filmmaker Kurt Vincent laat zien hoe ze die geest proberen te behouden: vaste klant Henry Cen begint in Brooklyn een gemoderniseerde arcade, terwijl een relatieve buitenstaander Chinatown Fair nieuw leven probeert in te blazen.