Een serie zwart-wit- en infraroodfoto’s van wetenschapper Fred Walkow vertelt het verhaal van de chemische verontreiniging van de Silbersee, in voormalig Oost-Duitsland. Dit foto-essay in filmvorm behandelt het voortdurende menselijke misbruik van de aarde vanuit het perspectief van het meer.