Ow
Het Japanse woord maru kan 'nul' betekenen of alles wat bolvormig is - of het kan de Japanse vlag aanduiden, de Hinomaru. Suzuki Yohei’s briljante mind-fuck-film roept al die betekenissen op, en nog een paar.
Op een ochtend gebeurt er iets heel vreemds in het huis van de familie Suzuki in een buitenwijk. De werkloze zoon Tetsuo ligt in bed te knuffelen met zijn vriendin Yuriko als pa onverwachts thuiskomt… om te bekennen dat hij al een maand geleden is ontslagen. Op dat moment verschijnt er een mysterieus rond voorwerp in de slaapkamer, waardoor de tijd evenals iedereen die het ziet terstond bevriest. De politie begrijpt er niets van, dus een journalist van de plaatselijke krant gaat op onderzoek uit. Dit sciencefictionmysterie, gelardeerd met verwijzingen naar de romans van Samuel Beckett, is een zwarte komedie die alle Japanse films in dit genre sinds Oshima’s Death by Hanging in de schaduw stelt.