Dit werk onderzoekt de onbekend gebleven deelname van Congolese intellectuelen aan de Situationisten-beweging, met name de jonge student M'Belolo, die in mei 1968 een protestlied schreef. Meessen stuitte op de tekst en bewerkte het lied met M'Belolo en een aantal vrouwelijke muzikanten uit Kinshasa en nam het op in het nu verwaarloosde gebouw van de legendarische nachtclub Un, Deux, Trois. De film werkt toe naar een finale die het politieke oproer in 1968 laat weerklinken en huldigt.