On the Invention of the Wheel
Ultrakorte 16mm-sequentie van een draaiend fietswiel verandert door de kracht van de herhaling in een repeterende machine. De gelauwerde experimentele filmmaker Richard Tuohy toont een blik op de wereld die wordt gedefinieerd door de mechanische kunst genaamd film. On the Invention of the Wheel wordt hiermee een metafoor voor de 'Homo mechanicus'.