Of Shadows
Aandoenlijk portret van een rondreizend theatergezelschap in het noordwesten van China, waar de eeuwenoude kunst van het schimmenspel in geïmproviseerde dorpstheatertjes nog altijd levend wordt gehouden. Gemakkelijk gaat dat echter niet: veel jongeren zijn niet meer geïnteresseerd in het klassieke poppentheater en gaan liever naar de opera.
De in Canada woonachtige documentairemaakster Yi Cui volgde de muzikanten en poppenspelers gedurende hun voorbereidingen op het belangrijkste theater- en folklorefestival van het jaar. Het is de plek bij uitstek om je in de kijker te spelen van belangrijke theaters in binnen- en buitenland, waar de beloningen stukken rianter zijn.