Noche de vino tinto
Naar de normen van de Escuela de Barcelona is dit een tamelijk sobere (ondanks alle drank), broeierig realistische film - geen vormexperimenten, niets al te choquerends, geen openlijke provocaties. Misschien wel omdat de onrust van de hoofdpersonen, hun stille woede, hun gevoel van in de val zitten en hun verlangen naar verandering al ondermijnend genoeg zijn in een samenleving die erop was gericht de mensen in toom en op hun plaats te houden.