In een hedendaags, Amerikaans wildwestlandschap waart een mysterieuze vrouw. Ze blijkt de verschroeiend hete woestijn te doorkruisen via typische ‘diners’ en fotogenieke motels die bevolkt worden door een elkaar afwisselende groep paradijsvogels. Maar waar is ze naar op zoek? Haar surrealistische belevingstocht kent gevaar, angst, maar ook verwondering en liefde. Er wordt geen woord gesproken in deze sensibele kunstfilm, die speelt met het klassieke, Bijbelverhaal van de heilige maagd Maria en haar tocht naar Bethlehem, zoekend naar een plek om Jezus ter wereld te brengen.
Met haar achtergrond als danser, choreograaf en als maker van beeldige (korte) modefilms zet Celia Rowlson-Hall ook nu stijlvol in beeld gebrachte lichaamsdialogen neer, die net zoveel zeggen als het woord. De regisseur vertolkt in dit speelfilmdebuut zelf de protagonist. Hoewel de film volstrekt uniek is, wordt op diverse niveaus verwezen naar klassieke Hollywood-elementen; van de typische locaties tot het film noir-achtige schaduwwerk.