La casa
Een tv-serie heeft genoeg tijd om het verleden van een land behandelen - denk aan Heimat of Mad Men. Diego Lerman (bekend van de films Tan de Repente, La mirada invisible en Refugiado) gebruikt het format van de serie voor een origineel experiment: hij vertelt het verhaal van Argentinië aan de hand van één huis en zijn vele bewoners in de Delta del Tigre, van begin 20e eeuw tot… 2026.
Elk van de dertien afleveringen heeft een eigen plot, speelt in een andere periode en is geworteld in de politieke en sociale context van die specifieke tijd. Zo kan Lerman experimenteren met verschillende stijlen en genres: melodrama, film noir, zwart-wit, etc. Denk aan een huis met dertien kamers, waar zich telkens een minifilm afspeelt, met een eigen sfeer en mise-en-scène. De Argentijnse televisie is vrij traditioneel als het om series gaat, dus La Casa (2015) vormt een gedurfde uitzondering.