Eigenlicht
Bepaalde mineralen zetten geabsorbeerd uv-licht om in zichtbare kleuren, van een onaardse schoonheid. In gewijde, kosmische stilte passeren ze de revue. Eigenlicht (intrinsiek licht) verwijst naar de visuele ruis die het menselijk oog in totale duisternis ziet. Zelfs zonder licht produceert de optische zenuw de ervaring van een uniforme grijze kleur.