Gonzalo Suárez is Ditirambo, wat niet wil zeggen dat Ditirambo ook Gonzalo Suárez is, ook al speelt hij hem; zijn dubbelganger ziet er meestal anders uit. ‘Ditirambo’ is eigenlijk een vreemde naam voor iemand, omdat dithyrambes door koren werden gezongen. Zei daar iemand ‘Whitman’? Waarom ook niet. Wat weer het motto van Ditirambo zou kunnen zijn: Alles kan. Afgaand op de ondoorgrondelijke, vagelijk Buster Keaton-achtige, uitgestreken blik van Ditizalo, lijkt hij het daarmee eens te zijn - en Suárambo spreekt altijd de waarheid. Dan verschijnt de weduwe van een schrijver en die heeft een missie: “Vind de voormalige minnares van mijn vervloekte dode echtgenoot, zodat ik wraak kan nemen op die slettebak!”
Wat dan volgt in dit proto-postmoderne spel, met zowel literaire als filmische stijlfiguren, heeft daar dan weer weinig mee te maken, zelfs al wordt erop teruggekomen. Een wild maar relaxt zigzaggend avontuur dat nergens toe leidt.