Congo Beat the Drum
De uit Tel Aviv afkomstige dj en platenverzamelaar Ariel deelt zijn liefde voor Jamaicaanse reggaemuziek met geluidstechnicus Uri. Ariel, ook bekend onder zijn artiestennaam Kalbata, verzamelt obsessief de stroming die rub-a-dub heet: 'het geluid van de getto'. Ariel en Uri maken samen muziek, het liefst analoog opgenomen en gespeeld op oude synthesizers, zoals de Moog. De instrumentale tracks die ze in Israël opnemen, willen ze in Jamaica voorzien van vocalen.
Samen met hun muzikale held Jah Thomas ondernemen ze in Kingston een tocht langs studio’s, op zoek naar de beste gastzangers - onder wie Puddy Roots, Ninjaman, Major Mackerel en Little John. Ze zuigen de Jamaicaanse cultuur op, en voelen zich als kinderen in een snoepwinkel als ze de legendarische studio en platenzaak Randy’s bezoeken. Tot rust komen ze in de fraaie natuur even buiten Kingston, waar de vogeltjes fluiten en ze zich laven aan het heldere water.