Brand New-U
"There's a better life waiting for us. Someone else. Somewhere else." Dat is het motto van het bedrijf Brand New-U, dat zijn klanten de mogelijkheid biedt dat betere leven te gaan leiden door het leven van een van hun "Identicals" over te nemen. Dat klinkt zonnig, maar twintiger Slater ontdekt de duistere keerzijde van die praktijk wanneer zijn vriendin Nadia wordt ontvoerd tijdens een mislukte levensovername. In de hoop haar terug te vinden, geeft hij zich zelf ook over aan de hervormingen van Brand New-U. Maar hoe kan hij zeker zijn dat wie hij vindt ook echt Nadia is? En hoe zeker is hij nog over wie hij zelf is?
Simon Pummell remixt elementen uit sciencefictionfilms en thrillers in een verhaal vol herhalingen en echo's, dat gaandeweg meer en meer een droomlogica krijgt. Zo ontstaat een allegorie die de uiterste consequenties onderzoekt van de plooibaarheid van identiteit die het online leven kenmerkt, en de ontheemding die dat voortbrengt. Met een inleidend video-essay van Joost Broeren.