Omdat hij nog niet kon beginnen aan zijn speelfilm Liberxina 90 (1970), maakte Carlos Duran deze korte film (met uitdrukkelijke steun van meerdere docenten van de Escuela de Barcelona). Het is een grimmige, kleurrijke satire op de moderne samenleving in het algemeen en op de fascistische Spaanse variant in het bijzonder. Poef! doet de bom van de anarchist.