Bevergem
Na een aantal korte films geregisseerd te hebben die hoog scoorden op verschillende festivals (Mont Blanc werd in 2013 geselecteerd voor de korte filmcompetitie van Cannes), begon Gilles Coulier aan zijn eerste speelfilm (Cargo, die dit jaar gedraaid wordt), maar koos ervoor om eerst een tv-serie te maken. In The Natives (2015) zien we Freddy De Vadder, een beroemde stand-up comedian, die om mysterieuze redenen naar het (fictieve) Vlaamse dorpje Bevergem vlucht (één reden ligt misschien in zijn kofferbak). Freddy is het rustige, stoere type; de dorpsbewoners zijn lichtjes extravagant, van de winkelier die zijn moeder heeft verloren tot de bekakte fan die zojuist de loterij heeft gewonnen. Vervolgens gebeuren er enkele absurde dingen.
Coulier schreef de serie samen met enkele stand-up comedians, die de personages vormgaven en de serie doordesemden met een specifieke mix van droge en warme humor.