Outfitumentary
Vanaf 2001 filmde performancekunstenaar K8 Hardy, vanaf een statief of opgenomen door bezoek, vrijwel dagelijks haar outfit met een mini dv-camera. Ruim tien jaar lang (tot haar camera in 2012 de ziel gaf) portretteerde ze zichzelf, terwijl ze die zo belangrijke coming of age-periode tot een jonge, lesbische feministe beleefde.
Met dit an sich eenvoudige idee, veel geduld, doorzettingsvermogen en een flinke portie exhibitionisme laat K8 Hardy meer zien dan een kledingregistratie. Want wie is deze draagster en wat zeggen de opnames over haar identiteit, gender en hoe ze zichzelf ziet? Op de achtergrond klinkt omgevingsgeluid of een eclectische muziekmix die, net zoals haar outfits en gemoedstoestand, van dag tot dag verschillen. Ze is net zo goed een hipster als een "bag lady" en draagt de granny-look met even veel flair als haar evakostuum - mannenkleding met hetzelfde gemak als vrouwenkleding. Een simpel T-shirt hangt juist weer niet in de kast van deze bijzondere verschijning.