Shirin heeft haar opleiding aan de kunstacademie zojuist afgerond. Ze moet dan ook het meideninternaat waar ze woont verlaten. Haar vader wil dat ze terugkeert naar haar geboortedorp op het Iraanse platteland. Waarom dat voor haar uitgesloten is houdt ze echter angstvallig voor iedereen geheim.