When My Sorrow Died: The Legend of Armen Ra and the Theremin
Een gestileerde blik in het leven van Armen Ra, de excentrieke, Iraanse thereminbespeler. Ra, het neefje van een operazangeres en zoon van een wereldburger, groeit op in een huis vol vrouwen. Hierdoor geniet hij een feminiene, artistieke en culturele opvoeding. Tijdens een vakantie in de Verenigde Staten breekt in zijn thuisland de revolutie uit. Hij wordt gedwongen om in Boston naar school te gaan, waar hij hevig wordt gepest. Hij wil er zo snel mogelijk weg en verhuist naar New York waar hij in de dragwereld belandt. Hier eisen drugs en drank uiteindelijk hun tol. Dan ontdekt hij de theremin.
Filmmaker Robert Nazar Arjoyan laat de extravagante Ra op een dromerige wijze zijn levensverhaal vertellen aan de hand van interviews, archiefbeelden en concertopnames. Het magische en spookachtige geluid van de theremin voorziet de droevige, glorieuze en intense momenten in de film van een toepasselijke soundtrack. Een dynamische documentaire over het zwoegen van een gekrenkte kunstenaar.