We, in the Year 2000
We, in the Year 2000 deconstrueert een propagandistisch kinderlied uit de jaren 70 dat een mooiere socialistische toekomst moest ‘aankondigen’ in het jaar 2000. De film plaatst hedendaagse beelden van kinderen in groep 3 die de songtekst ontcijferen naast super8-beelden van volwassenen die zingen en commentaar geven op de geschiedenis van het lied.