War Book
Een groep Britse overheidsfunctionarissen, inclusief de minister van Defensie, komt drie dagen bijeen om het 'War Book' te oefenen: een rollenspel in het geval van een nucleaire aanval.
Het spannende War Book speelt zich af in één ruimte en stelt politieke en morele kwesties aan de orde die in deze crisistijd - met IS, ebola en Oekraïne - zeer actueel zijn: wie moeten we als eerste helpen, hoe kunnen we voedsel en medicijnen rantsoeneren, willen we wel of niet samenwerken met de VS en als laatste de cruciale kwestie: wanneer gaan we de allesverwoestende atoomwapens inzetten?
Persoonlijke voor- en afkeuren spelen een rol in de hoogoplopende discussies die de sterke ensemblecast, met Sophie Okonedo als voorzitter en Ben Chaplin als gladde adviseur, laat schitteren. Het prikkelende scenario is gebaseerd op informatie die in 2009 werd vrijgegeven: tijdens de Koude Oorlog oefenden Britse ambtenaren daadwerkelijk met zulke 'war books'.