Toto and His Sisters
De camera is erbij als de vaderloze Roma-kinderen hun voor drugshandel veroordeelde moeder bezoeken in de gevangenis. Hij is erbij als de twee ooms, die ondertussen op de jonge Toto (10) en zijn zussen Andreea (14) en Ana (17) moeten passen, heroïne komen spuiten in hun krappe appartement in Boekarest. En als Ana haar belofte breekt en toch ook weer gaat gebruiken.
De documentaire dompelt ons onder (zonder commentaar, op gepaste afstand in publieke ruimten en vlakbij op intieme momenten) in het intense leven van met name Andreea. Als een vervangende moeder probeert ze Ana en Toto op de rails te houden. Soms verwoordt ze, in een videodagboek, haar gevoelens voor de camera.
Hoop komt van Roemeense instituten: een opleiding die de laaggeletterde Andreea en analfabete Toto met tolerantie bij de les houdt; een weeshuis dat een veiliger plek biedt dan het vervuilde drugshol thuis; en vooral een hiphopdansgroep, die onvermoede talenten aanboort bij de ongebroken Toto. Op wo 28-1 met Critics' Talk in de foyer.